Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2013

«Δεν είναι δυνατόν να δημιουργούμε πολίτες δυο κατηγοριών» λέει ο Καμίνης για την ιθαγένεια

Panel - Capital Cities and regions: key to Eur...
 (Photo credit: Open Days - European Week of Cities and Regions)

Παρέμβαση στο ζήτημα της χορήγησης ιθαγένειας έκανε, μέσω της σελίδας του στο Facebook, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, με αφορμή την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε ως αντισυνταγματικό το μεγαλύτερο μέρος του νόμου Ραγκούση για τη χορήγηση ιθαγένειας σε παιδιά αλλοδαπών. 

«Δεν είναι δυνατόν ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, όπως φιλοδοξούμε να είμαστε, να δημιουργεί πολίτες δυο κατηγοριών» σημειώνει ο κ. Καμίνης.

Αναλυτικά η ανάρτησή του:

«Οπως έχω επανειλημμένα υποστηρίξει επ'ευκαιρία του θέματος της ιθαγένειας, δεν είναι δυνατόν ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, όπως φιλοδοξούμε να είμαστε, να δημιουργεί πολίτες δυο κατηγοριών. Σχετικά με το θέμα που δημιουργήθηκε με την τροπολογία για την προϋπόθεση του "ελληνικού γένους" ως προαπαιτούμενο εισαγωγής στο σύνολο των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών, νιώθω την υποχρέωση να επισημάνω τα ακόλουθα:

» Η προτεινόμενη ρύθμιση, αυτό που μας λέει στην ουσία της, είναι ότι οι Έλληνες πολίτες που δεν έχουν ελληνική καταγωγή είναι εξ ορισμού "εθνικώς ύποπτοι" αφού τους απαγορεύεται η πρόσβαση σε θέσεις σχετικές με την εθνική ασφάλεια και τη δημόσια τάξη χωρίς καμία ειδική αιτιολογία. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίον η προτεινόμενη αυτή ρύθμιση ακόμα κι αν υιοθετηθεί από την Βουλή, δεν θα ευδοκιμήσει αλλά οπωσδήποτε θα καταπέσει ενώπιον της εθνικής ή ευρωπαϊκής δικαιοσύνης.

» Η αιτιολογία είναι ότι αντιβαίνει ευθέως στις προβλέψεις του νόμου 3304 ο οποίος ενσωματώνει κοινοτική νομοθεσία υπέρτερης τυπικής ισχύος που απαγορεύει, μεταξύ άλλων, τις διακρίσεις στην πρόσβαση στην εργασία λόγω φυλετικής καταγωγής.

» Πολλοί, αρνούνται να δουν τις αλλαγές που έχουν επέλθει στη σύνθεση της ελληνικής κοινωνίας, αντιδρούν φοβικά απέναντι σ'αυτές και υιοθετούν τη λογική των αποκλεισμών αντί αυτή της ενσωμάτωσης. Ωστόσο ακόμη και η λογική αποκλεισμών έχει κάποια όρια: ενώ είναι κατ’ αρχήν θεμιτό να τίθενται αιτιολογημένοι περιορισμοί λόγω ιθαγένειας προκειμένου περί θέσεων σε τομείς όπως η άμυνα ή η δημόσια εξουσία, διακρίσεις μεταξύ Ελλήνων πολιτών είναι αδιανόητες.

» Ευελπιστώ ότι τελικά θα επικρατήσει η σύνεση και θα διαλυθούν οι θελημένες ή αθέλητες παρεξηγήσεις ως προς το ποιούς ακριβώς αφορά η επίμαχη τροπολογία».

Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2013

«Έρευνα» με τον Παύλο Τσίμα: Πόσο Έλληνας είσαι;


Το όνομά του είναι  Γεράσιμος. Το όνομά της είναι  Χριστίνα. Γεννήθηκαν στην Αθήνα. Τέλειωσαν  το ελληνικό σχολείο. Σπούδασαν σε ελληνικό πανεπιστήμιο. Δεν έχουν γνωρίσει άλλη χώρα. Οι γονείς τους είναι αλλοδαποί, ήρθαν στην Ελλάδα από την Αφρική. Αλλά τις χώρες των γονιών τους, ο Γεράσιμος και η Χριστίνα, δεν τις έχουν καν επισκεφθεί.

Δικαιούνται, λοιπόν, να πάρουν την ελληνική υπηκοότητα; Μπορούν να έχουν ελληνική ταυτότητα και ελληνικό διαβατήριο, και με ποιές προϋποθέσεις; Ή μήπως θα πρέπει να ζήσουν την ζωή τους, νομικά ανύπαρκτοι για την χώρα όπου γεννήθηκαν και ζουν, ανύπαρκτοι και για την χώρα προέλευσης των γονιών τους;

Στο ερώτημα αυτό αναζητεί απάντηση η «Έρευνα» που θα μεταδοθεί την Κυριακή 3 Μαρτίου 2013, στις 24.00 από το MEGA. Το ερώτημα της ιθαγένειας των παιδιών, δεκάδων χιλιάδων παιδιών με αλλοδαπούς γονείς, που γεννούνται εδώ, φοιτούν στα σχολεία μας και μεγαλώνουν δίπλα μας. Ένα ερώτημα που, το καθιστούν διπλά επίκαιρο, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον νόμο 3838/2010 περί ιθαγένειας, αλλά και οι καθημερινές πλέον ρατσιστικές επιθέσεις μέσα και γύρω από σχολεία, εναντίον όσων μοιάζουν διαφορετικοί.

«Έρευνα» με τον Παύλο Τσίμα την Κυριακή 3 Μαρτίου στις 24.00 στο MEGA

Ρουπακιώτης: Εξετάζεται το σύμφωνο συμβίωσης ατόμων ίδιου φύλου


Έπειτα από ερώτηση των βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς Μαρίας Γιαννακάκη και Μαρίας Ρεπούση, σχετικά με τη θεσμική αναγνώριση της ελεύθερης συμβίωσης μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Αντώνης Ρουπακιώτης, απάντησε πως θα «ξεκινήσει δημόσιος διάλογος για το θέμα».

Οι δύο βουλευτές της ΔΗΜΑΡ επεσήμαναν ότι, σύμφωνα με τον Ν. 3719/2008, θεσμοθετήθηκε δυνατότητα σύναψης συμφώνου συμβίωσης αποκλειστικά σε άτομα διαφορετικού φύλου και ότι η διάταξη αυτή δημιουργεί διακρίσεις κατά των ατόμων του ιδίου φύλου που θέλουν να συνάψουν το συγκεκριμένο σύμφωνο.

«Η ελληνική κυβέρνηση μελετά το θέμα και θα ανακοινώσει τις αποφάσεις της, ύστερα από διεξαγωγή δημόσιου διαλόγου, σχετικά με το ερώτημα της επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης», ανέφερε ο κ.Ρουπακιώτης.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης, πάντως, επισημαίνει ότι «το υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων δεν αγνοεί ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ρυθμίζεται το ζήτημα της συμβιωτικής σχέσης ομόφυλων προσώπων, καίτοι υφίστανται μεγάλες διαφορές μεταξύ των εθνικών νομοθεσιών των κρατών μελών της ΕΕ, οι οποίες προβλέπουν τον θεσμό της καταχωρημένης συμβίωσης, εν τούτοις σε επίπεδο ΕΕ δεν υφίσταται νομικό πλαίσιο για το εν λόγω ζήτημα».

Οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ είχαν επίσης σημειώσει ότι δημιουργούνται ερωτήματα, αν με τον Ν. 3719/2008 παραβιάζεται το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή, και ότι μερίδα Ελλήνων πολιτών προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) με αναφορές και για την έλλειψη δυνατότητας αποτελεσματικής προσφυγής σε εθνικά δικαστήρια.

Όσον αφορά την πιθανότητα καταδικαστικής απόφασης από το ΕΔΑΔ, ο κ. Ρουπακιώτης επισημαίνει ότι «πάγια, και προκειμένου η χώρα μας να συμμορφωθεί σε καταδικαστικές αποφάσεις του ΕΔΑΔ και εν προκειμένω για τις αποφάσεις αρμοδιότητας του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, πέραν των ατομικών μέτρων συμμόρφωσης με την καταβολή των τυχόν επιδικαζόμενων ποσών και την λήψη και κάθε άλλου πρόσφορου μέτρου για την αποκατάσταση της νομιμότητας, ως προς τους εκάστοτε προσφεύγοντες, λαμβάνονται κατά περίπτωση και γενικά μέτρα συμμόρφωσης προς αποφυγή μελλοντικών παραβιάσεων, τα οποία ποικίλουν αναλόγως της διαπιστωθείσας παραβίασης της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου».

Αναφορικά με την έλλειψη δυνατότητας αποτελεσματικής προσφυγής σε εθνικά δικαστήρια, ο κ. Ρουπακιώτης αναφέρει ότι «η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου φρονεί ότι εν ανυπαρξία ειδικού ενδίκου βοηθήματος δύνανται ενδεχομένως να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί προσβολής της προσωπικότητας».

Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013

Στην Ξάνθη στις 9/3: Πανελλαδική πορεία ενάντια στη βία κατά των γυναικών, με αφορμή τη δολοφονία της Ζωής


Μια πρωτοβουλία για μια πανελλαδική συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας με θέμα τη βία κατά των γυναικών πήρε η Πρωτοβουλία κατά της Ομοφοβίας Ξάνθης.

Στο blog της οργάνωσης έχει αναρτηθεί η ανακοίνωση και το πρόγραμμα για την πρωτοβουλία αυτή, η οποία προκλήθηκε μετά το άγριο σεξουαλικό έγκλημα σε βάρος της 34χρονης Ζωής, στην Ξάνθη. Συμμετοχή έχουν εκδηλώσεις και διάφορες άλλες οργανώσεις και πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο ενώ πρόθεση των διοργανωτών είναι η διαδήλωση να έχει «φεμινιστικό, αντισεξιστικό, αντιρατσιστικό χαρακτήρα, απαντώντας στο σεξισμό, στο ρατσισμό και τις εκφράσεις αυτοδικίας που καταγράφηκαν αμέσως μετά το περιστατικό βίας από μεγάλη μερίδα του κόσμου». Αναλυτικα΄:

Εκδήλωση «Δώσε τέλος στη σιωπή!»

Με αφορμή το άγριο σεξουαλικό έγκλημα που έγινε στην Ξάνθη τα Χριστούγεννα και «συγκλόνισε» την κατά τα άλλα πατριαρχική και συγκαλυπτική κοινωνία καλούμε σε ένα διήμερο εκδηλώσεων με θέμα τη βία κατά των γυναικών.

Στο άκουσμα αυτής της φρικτής δολοφονίας ένας ψίθυρος άρχισε να σέρνεται στην πόλη ότι «ο δράστης μάλλον ήξερε το θύμα» ή ότι «σίγουρα ξένος θα ήταν», ότι δεν είναι στην κουλτούρα την ελληνική μια τέτοια αποτρόπαιη πράξη. Φωνές μιας κοινωνίας που θέλει να δικαιολογηθεί, να διαχωρίσει τη θέση της, να προστατεύσει τον εαυτό της, μιας κοινωνίας που αρνείται να δει το πρόσωπό της.

Αυτό το έγκλημα στην Ξάνθη είναι ένα ακόμα από τα πολλά που έχουν σημειωθεί στην ευρύτερη περιοχή, αλλά δεν έτυχαν της ανάλογης προβολής από τα σεξιστικά ΜΜΕ, που ακόμη και όταν σπάνια τα προβάλλουν, αποσκοπούν στην εμπορευματοποίηση της «είδησης»: Οι «αποκλειστικές πληροφορίες», συνήθως από πηγές που «πρόσκεινται» στην ΕΛΑΣ, οι διάφορες δηλώσεις συγγενών και μη, οι απευθείας συνδέσεις με τον τόπο του εγκλήματος και άλλοι μιντιακοί χειρισμοί, το μόνο που καταφέρνουν, ή μάλλον το μόνο στο οποίο αποσκοπούν, είναι το να αναχθεί το έγκλημα σ’ ένα καλοστημένο ριάλιτι, ακριβώς τέτοιο που να αναπαράγει και να καλλιεργεί την αντίληψη ότι πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό και αποτέλεσμα της παράνοιας ενός αρρωστημένου άνδρα Ως ομάδα θεωρούμε έγκλημα κατά των γυναικών όχι μόνο τη δολοφονία, αλλά οποιαδήποτε μορφή σωματικής και ψυχολογικής βίας: απαξίωση, απειλές, απομόνωση, αποκλεισμός, βιασμός, βρισιά, δολοφονία, εκβιασμός, εκφοβισμός, έλλειψη /παρεμπόδιση πρόσβασης στην εκπαίδευση και την ιατρική περίθαλψη, ενδοοικογενειακή βία, ενδυματολογικός παρεμβατισμός, εξαναγκαστική εκπόρνευση/ εγκυμοσύνη/ έκτρωση, κάψιμο, κλειτοριδεκτομή, λεκτικές προσβολές, ξυλοδαρμός, παραβίαση της ατομικότητας, περιορισμός ανεξαρτησίας, σεξουαλική παρενόχληση, ταπείνωση, τράφικινγκ, ψυχολογική βία.

Καλούμε στις 9 Μάρτη στην εκδήλωση με γενικό σύνθημα «Δώσε τέλος στη σιωπή!»

Στη σιωπή που αναπαράγεται από τα συγκαλυπτικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στη σιωπή που καλλιεργείται μέσα στην υποκριτική οικογένεια, στη σιωπή της πατριαρχικής κοινωνίας, στη σιωπή του σεξιστικού σχολείου, στη σιωπή των θυματοποιημένων γυναικών, στη σιωπή του μεροληπτικού δικαστικού συστήματος, στη σιωπή της μισογυνικής θρησκείας.

Καλούμε για να δώσουμε ένα τέλος σε όλες αυτές τις σιωπές, καλούμε στην Ξάνθη για να καταγγείλουμε όλα αυτά στα οποία η τοπική κοινωνία έκλεισε τα μάτια και που βρίσκονται πίσω από κάθε μορφή βίας απέναντι στις γυναίκες, τον σεξισμό και την πατριαρχία. Γιατί οι βιαστές δεν είναι ράτσα ειδική, είναι άντρες καθημερινοί που δικαιολογούνται, καλύπτονται, αποκρύπτονται και προστατεύονται από την κοινωνία και τα ΜΜΕ.

Πρόγραμμα και επιλογή χώρου

Σάββατο 9 Μάρτη στη 13.00 Πορεία ενάντια στη βία κατά των γυναικών στο κέντρο της πόλης. Συγκέντρωση στο Πολυτεχνείο Ξάνθης

Σάββατο 9 Μάρτη στις 18.00 Συζήτηση –Εκδήλωση στο Εργατικό Κέντρο Ξάνθης

Ο χώρος που προγραμματίστηκε να γίνει η εκδήλωση-συζήτηση είναι το εργατικό κέντρο Ξάνθης. Είναι ένας πολιτικός χώρος που συμμετέχει στους ταξικούς αγώνες για τα εργατικά δικαιώματα, στο κέντρο της πόλης, εύκολα προσβάσιμος και ανοιχτός στην κοινωνία. Επιλέγουμε να φιλοξενηθούμε στο εργατικό κέντρο διότι η ομάδα μας συνομιλεί με χώρους που αγωνίζονται ενάντια σε διάφορες μορφές καταπίεσης και ανισοτήτων, γιατί πιστεύουμε ότι οι αγώνες για την κοινωνική απελευθέρωση είναι κοινοί.

Συμμετοχές

Όσο αφορά τις συμμετοχές οι επιλογές έγιναν με γνώμονα την επιθυμία να καλύψουμε το φαινόμενο της βίας κατά των γυναικών πολυδιάστατα. Επιλέχτηκαν ομιλήτριες/ομάδες, οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στον αγώνα του γυναικείου κινήματος με διαφορετικούς τρόπους η κάθε μια.

-Σίσσυ Βωβού, Φεμινιστική Πρωτοβουλία για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών .

Είναι ενεργό μέλος σε ομάδες για θέματα γυναικείων δικαιωμάτων από το 1987 και έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με το ζήτημα της βίας κατά των γυναικών και το τράφικινγκ. Οι ομάδες που συμμετέχει: Ευρωπαϊκό Φόρουμ Αριστερών Φεμινιστριών, Φεμινιστική Πρωτοβουλία για την εξάλειψη της καταναγκαστικής πορνείας αλλοδαπών γυναικών, Φεμινιστικό Κέντρο Αθήνας, Παγκόσμια Πορεία Γυναικών, Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στην Κωνσταντίνα Κούνεβα. Συμμετείχε σε όλες τις διοργανώσεις του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Φόρουμ, από το 2001 έως το 2010, και τελευταία στην ευρωπαϊκή συνάντηση Φλωρεντία 10+10.

-Ομάδα Terminal 119 για την κοινωνική και ατομική αυτονομία

Το terminal 119 είναι ένα περιοδικό και μια αυτόνομη ομάδα ταυτόχρονα, που ξεκίνησε πριν επτά χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Σκοπός της ζωής του είναι η κριτική ανάλυση και η έμπρακτη αντίθεση στις έμφυλες και εθνικές σχέσεις εξουσίας. Τα μέλη του έχουν διοργανώσει ή συμμετείχαν σε είκοσι περίπου δημόσιες εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις και έχουν εκδώσει τέσσερα τεύχη ως σήμερα. Το περιεχόμενο των περιοδικών και δράσεων αναδεικνύουν το ριζοσπαστικό και μαχητικό αντιφασισμό και εναντιώνονται στο ρατσισμό, στον αντισημιτισμό και τον εθνικισμό.

-Δήμητρα Κογκίδου, Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Από το 1989 έως σήμερα συμμετέχει στο σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων καταπολέμησης της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού και της εκπαίδευσης. Συμμετείχε σε πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα, έχει δημοσιεύσει βιβλία, άρθρα σε συλλογικούς τόμους και σε περιοδικά, έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια και έχει οργανώσει ημερίδες /συνέδρια στο επιστημονικό της πεδίο. Τα αντικείμενα των μαθημάτων της περιλαμβάνουν: Αντιρατσιστική-αντισεξιστική-διαπολιτισμική εκπαίδευση, Κοινωνικό φύλο και εκπαίδευση, Κοινωνική και πολιτισμική κατασκευή των ταυτοτήτων του φύλου κ.α.

Καλούμε άτομα και συλλογικότητες να στηρίξουν τόσο την πορεία του Σαββάτου 9 Μάρτη, όσο και τις εκδηλώσεις. Το κάλεσμα αυτό δεν έχει κανέναν κομματικό χρωματισμό και ζητούμε από όλες/όλους συμμετέχουσες/ντες να το σεβαστούν. Η κάθε ομάδα-συλλογικότητα μπορεί να έχει το δικό της πανό, να φωνάζει συνθήματα που την εκφράζουν (σχετικά πάντα με το περιεχόμενο του καλέσματος), και δικό της έντυπο υλικό που μπορεί να μοιράζει στην πορεία και στις εκδηλώσεις.

Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη τη μαζική συμμετοχή στην πορεία αυτή, καθώς είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι ανάλογο στην τοπική κοινωνία της Ξάνθης, δίνοντας φεμινιστικό, αντισεξιστικό, αντιρατσιστικό χαρακτήρα, απαντώντας στο σεξισμό, στο ρατσισμό και τις εκφράσεις αυτοδικίας που καταγράφηκαν αμέσως μετά το περιστατικό βίας από μεγάλη μερίδα του κόσμου.

xanthipress.gr

Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013

«Κοινωνικό πρόβλημα με μεγάλες διαστάσεις το «trafficking» στη χώρα μας».

«Κοινωνικό πρόβλημα με μεγάλες διαστάσεις το «trafficking» στη χώρα μας», τονίζουν με ερώτησή τους προς τους αρμόδιους υπουργούς , βουλευτές της ΔΗΜΑΡ και επισημαινουν:

"Ο όρος «trafficking», όπως έχει επικρατήσει παγκοσμίως, υποδηλώνει το κοινωνικό φαινόμενο της διεθνικής σωματεμπορίας. Ο επίσημος ορισμός αντλείται διεθνώς από το «Πρωτόκολλο των Ηνωμένων Εθνών για την Αποτροπή Καταστολή και τη Τιμωρία της Παράνομης διακίνησης Προσώπων με σκοπό τη Σεξουαλική και Οικονομική Εκμετάλλευση ιδιαίτερα Γυναικών και Παιδιών» και αφορά στη στρατολόγηση, μεταφορά, μετακίνηση, εγκατάσταση ή παραλαβή προσώπων, μέσω απειλής, ή χρήσης βίας, ή άλλων μορφών εξαναγκασμού, της απαγωγής, του δόλου, της εξαπάτησης, της κατάχρησης της δύναμης, της κατάχρησης μιας τρωτής ή ευάλωτης θέσης, της προσφοράς ή της αποδοχής οικονομικού ή άλλου οφέλους για την επίτευξη της σύμφωνης γνώμης ενός προσώπου, το οποίο ασκεί έλεγχο ή εξουσία επί άλλου προσώπου για τον σκοπό της εκμετάλλευσης.
Σύμφωνα με το παλαιότερο νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 1193/1981 και Ν. 2734/1999) το «trafficking» ταυτίζεται με τα αδικήματα της μαστροπείας και της σωματεμπορίας. Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο 3064/2002 το «trafficking» συνιστά ειδικό αδίκημα, δηλαδή την εμπορία ανθρώπων. Η θέσπιση, ωστόσο ειδικού νομοθετικού πλαισίου (3064/2002 και 3500/2006) για την αντιμετώπιση του φαινομένου δεν περιόρισε την εξάπλωσή του και η κατάσταση, σήμερα στην Ελλάδα, δεν έχει διαφοροποιηθεί ως προς το μέγεθος και την έκταση της παράνομης διακίνησης και εμπορίας γυναικών.
Να σημειωθεί ότι τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της  Διεθνούς Αμνηστίας δείχνουν ότι  στην Ελλάδα μόνο 100 με 200 γυναίκες αναγνωρίζονται κάθε χρόνο ως θύματα εμπορίας.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, τα ετήσια κέρδη του «εμπορίου λευκής σαρκός» υπολογίζονται στα 26 δισεκατομμύρια ευρώ σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η χώρα μας είναι μία από τις βασικές χώρες, όπου διακινούνται θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης, με τα θύματα να προέρχονται κυρίως από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, των Βαλκανίων και της Αφρικής. Εκτιμάται επίσης, ότι στην Ελλάδα τα θύματα του «trafficking» υπολογίζονται περίπου στις 20.000 – 25.000, με το 80% αυτών να είναι αλλοδαπές γυναίκες.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμάται ότι στην Ελλάδα μέχρι το 2002 είχαν αφιχθεί μέσω της διακίνησης συνολικά 17.000 αλλοδαπές γυναίκες με βασικό κορμό του διακινούμενου πληθυσμού να απαρτίζεται από Ρωσίδες, Ουκρανές, Ρουμάνες, Νιγηριανές κ.λπ. Από τις αρχές του 1990 μέχρι σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των εκδιδόμενων γυναικών προέρχονται από την Ρωσία, Ουκρανία, Αλβανία, Βουλγαρία, Μολδαβία, αλλά και από χώρες της Αφρικής π.χ. Νιγηρία. Από το 2002 μέχρι και σήμερα η πολυεθνικότητα των εξαναγκαστικά εκδιδόμενων εξακολουθεί να αυξάνεται.
Επιπρόσθετα, γυναίκες-θύματα του «trafficking» χρησιμοποιούνται, και στη χώρα μας, από κυκλώματα ως δότριες ωαρίων σε κέντρα εξωσωματικής γονιμοποίησης, όπου υπόκεινται ορμονοθεραπεία και αφαίρεση ωαρίων με βλαβερές συνέπειες για την υγεία τους. Σχετικά έχουμε καταθέσει ερώτηση προς το υπουργείο Υγείας (14.6.11 αρ., 17977) αλλά δεν λάβαμε απάντηση.
Αξιοσημείωτο είναι από τις 16.5.2005 η χώρα μας δεν έχει επικυρώσει την ευρωπαϊκή σύμβαση για την προστασία των θυμάτων εμπορίας ανθρώπων, παρότι αποτελεί το πανευρωπαϊκής ισχύος νομικό εργαλείο, για την προστασία των θυμάτων εμπορίας ανθρώπων και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1. Στο πλαίσιο συνεργασίας των συναρμόδιων υπουργείων, σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί ή προτίθενται να προβούν για τον συντονισμό δράσεων αναφορικά με την καταπολέμηση του «trafficking» στη χώρα μας;  
  2. Στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των Γυναικών 2009-2013, ποιες κοινωνικές δομές υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας (συμβουλευτικά κέντρα, ξενώνες, δρομολόγηση εκστρατειών ενημέρωσης για το ευρύ κοινό) που αφορούν στην αντιμετώπιση της εμπορίας γυναικών;
  3. Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν, ώστε να υπάρξει μητρώο δοτριών και ληπτριών για την αποφυγή εμπορίας ωαρίων γυναικών θυμάτων του «trafficking» στη χώρα μας;
  4. Ποια τα επίσημα στατιστικά στοιχεία σχετικά με την εμπορία γυναικών στη χώρα μας;
  5. Για ποιους λόγους δεν έχει επικυρωθεί η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των θυμάτων εμπορίας ανθρώπων από την Ελλάδα; Προτίθενται να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την επικύρωσή της;"
 Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιαννακάκη Μαρία
Μάρκου Κατερίνα
Πανούσης Γιάννης 
Ρεπούση Μαρία

Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013

Αντιφασιστική πορεία στους Αμπελόκηπους το Σάββατο


Αντιφασιστική πορεία κατά της εγκατάστασης γραφείων της Χρυσής Αυγής στην περιοχή οργανώνουν το Σάββατο αντιρατσιστικές οργανώσεις, φοιτητικό σύλλογοι  λαϊκές συνελεύσεις, αλλά και πολιτικοί φορείς (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ).

Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στη 1 το μεσημέρι στη συμβολή Κηφισίας και Αλεξάνδρας, ενώ στη συνέχεια οι συγκεντρωμένοι θα κατευθυνθούν προς τα νέα γραφεία της Χρυσής Αυγής, στη Μεσογείων στο ύψος του Μετρό Κατεχάκη.

Την Κυριακή οι αντιρατσιστικές οργανώσεις και η ΕΛΜΕ καλούν σε νέα αντιφασιστική διαμαρτυρία στο Παλαιό Φάληρο στην πλατεία Φλοίσβου, διαμαρτυρόμενοι για το μαχαίρωμα μαθητή από μαθητές που υποστηρίζουν την Χρυσή Αυγή.

Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2013

Μεγάλη συμμετοχή στη διαμαρτυρία για το θάνατο Σενεγαλέζου μικροπωλητή


Πλήθος κόσμου, Έλληνες και μετανάστες, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Κίνησης Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και το Φασισμό και άλλων αντιρατσιστικών οργανώσεων, καθώς και κοινοτήτων μεταναστών και διαδήλωσαν την έντονη διαμαρτυρία τους για τον τραγικό θάνατο του Σενεγαλέζου Μπαμπακάρ Ντιάε, στις γραμμές του Ηλεκτρικού στο Θησείο, το βράδυ της Παρασκευής. 

Οι διαδηλωτές και οι συγγενείς του καταγγέλλουν ότι η πτώση του μικροπωλητή οφείλεται στην καταδίωξη από άνδρες της δημοτικής αστυνομίας. Αντιπροσωπεία της Σενεγαλέζικης κοινότητας στην Αθήνα συναντήθηκε με τον δήμαρχο Αθηναίων, κ. Γιώργο Καμίνη, ο οποίος τους διαβεβαίωσε ότι ο δήμος Αθηναίων θα διεξάγει άμεση και εξονυχιστική έρευνα.

Ο κ. Καμίνης μετέφερε στον αδελφό του νεκρού την οδύνη και τη συμπαράσταση της δημοτικής αρχής και του Δημοτικού Συμβουλίου.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...