Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Μετανάστες και Ρομά στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα εν μέσω της Κρίσης - Μια Συζήτηση Επίκαιρη;

Γιατί τώρα? Γιατί είναι επίκαιρη μια συζήτηση για τις μειονότητες και την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση σήμερα, εν μέσω μιας κρίσης που προσβάλλει το δικαίωμα στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλο και ευρύτερες ομάδες του πληθυσμού της χώρας?

Η μεγάλη εισροή ομογενών και αλλοδαπών μεταναστών στην Ελλάδα από την δεκαετία του 1990 προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, προβληματισμούς και πολιτικές ως προς την εκπαιδευτική τους ενσωμάτωση. Εδώ και δύο χρόνια, η ολοένα και οξύτερη οικονομική κρίση που φαντάζει αδιέξοδη για το σύνολο του πληθυσμού, φέρνει το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα αντιμέτωπο με περικοπές και ελλείψεις και πρωτοφανή προβλήματα.

Ποιες είναι οι πολιτικές ένταξης και ενσωμάτωσης ευπαθών ομάδων, είτε μεταναστών είτε Ρομά, στην εκπαιδευτική διαδικασία; Ποιες οι προσπάθειες κρατικών και μη κρατικών φορέων για την κοινωνική ένταξή τους και πόσο βάλλονται στην παρουσα συγκυρία?

Πώς προσδιορίζεται η κοινωνική συνοχή της χώρας σε σχέση με τον παράγοντα «παιδιά από οικογενειες μεταναστών και Ρομά» και πώς επηρεάζεται σε μια συγκυρία σαν και την σημερινή, όπου η οικονομική και κοινωνική ανασφάλεια βάλλει τόσο τους πολίτες όσο και τους κατοίκους της Ελλάδας;

Το πρόγραμμα ACCEPT PLURALISM (του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου, χρηματοδοτούμενο από το 7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο της Γενικής Διεύθυνσης Ερευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η ΜΚΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ (Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό) καλούν ερευνητές και εκπαιδευτικούς άμεσα εμπλεκόμενους με το θέμα να συζητήσουν και να σχολιάσουν τα παραπάνω ερωτήματα.

Προλογίζουν:
Νάσσος Θεοδωρίδης | ΜΚΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Άννα Τριανταφυλλίδου | Επιστημονική Υπεύθυνη του ερευνητικού προγράμματος ACCEPT PLURALISM
17.30 - 19.15 Ανοχή και Αποδοχή των Παιδιών από Μεταναστευτικές Οικογένειες στο Ελληνικό Σχολείο
Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στην σύγχρονη Ελληνική πολυποτισμική κοινωνία
Προεδρεύουσα: Νεκταρία Παλαιολόγου | Επικ. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Εμπειρίες από το 132ο δημοτικό σχολείο Αθηνών: δράσεις εναντίον της ξενοφοβίας και αντιδράσεις
Στέλλα Πρωτονοτάριου & Πέτρος Χαραβιτσίδης | 132ο δημοτικό σχολείο Αθηνών
Μετανάστες και εκπαίδευση εκτός σχολικής διαδικασίας
Βάσω Νικολάου | Δασκάλα, μέλος του Παιδαγωγικού Ομίλου των Παρεμβάσεων Π.Ε. και της ομάδας «Πίσω Θρανία»
Μετανάστες και εκπαίδευση. Καθημερινά στιγμιότυπα από ένα σχολείο της Αθήνας
Κώστας Θεριανός | Διευθυντής 19ου Γυμνασίου Αθηνών
19.15 - 19.45 Διάλειμμα
19.45 - 21.30 Tα παιδιά Ρομά στο Ελληνικό Σχολείο
Παιδιά Ρομά και εκπαίδευση: πραγματικότητες και προοπτικές
Προεδρεύουσα: Θάλεια Δραγώνα | Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών
Τι νόημα έχει ένας λόγος περί δικαιώματων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών Ρομά στο
σχολείο;
Μυρτώ Λαιμού | Κοινωνική Λειτουργός
Σχολεία αποκλεισμού στην Ελλάδα: ορατές ή αόρατες πραγματικότητες;
Παναγιώτης Δημητράς | Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι
Σχολείο Ισο για Παιδιά Άνισα: το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης
Αγγελος Χατζηνικολάου | Εκπαιδευτικός


Iνστιτούτο Goethe
Ομήρου 14-16, Αθήνα
Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011
17:30 - 21:30
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...